פוסט זה חושף את סודות הסטוריטלינג והנחיית קבוצות אפקטיבית, תוך שימוש בעקרונות וכלים מעולם ה-NLP.
אנו לומדים כיצד לספר סיפורים מעוררי השראה, ליצור חיבור עמוק עם הקהל ולהעביר מסרים עוצמתיים
הבסיס לסטוריטלינג מנצח
מתחילים בהבנת 8 עקרונות מפתח לסטוריטלינג טוב.
אנו לא רק מספרים סיפור, אלא יוצרים חוויה.
בוחרים מסר מרכזי, סיפור מתאים ודואגים למבנה ברור של התחלה, אמצע וסוף.
חשוב לתאר בפרטי פרטים ולהפעיל את הדמיון של הקהל.
בנוסף, אנו משתמשים בארבע אנרגיות שונות כדי להניע את הקהל – פיזית, מנטלית, רגשית ורוחנית.
בחירת מסר וסיפור נכונים
מגדירים את המסר המרכזי שאנו רוצים להעביר ומתאימים אותו לקהל היעד.
יש לשמור על בהירות וחדות, אך גם להשאיר מקום לדמיון ופרשנות אישית.
חשוב לבחור סיפור שיהיה בינלאומי, בעל מבנה ברור ודמויות מפתח שהקהל יכול להתחבר אליהן.
מבנה הסיפור ומרכיביו
לכל סיפור יש התחלה, אמצע וסוף.
בהתחלה, אנו מציגים את הגיבור ויוצרים הזדהות.
באמצע, אנו מציגים את הקונפליקט והאתגרים, ומראים כיצד הגיבור מתמודד וצומח.
בסוף, אנו מציגים את השינוי והצמיחה שהתרחשו.
חשוב לתאר את הזמן, המקום, התפאורה והדמויות בפרטי פרטים.
הפעלת הקהל ויצירת חיבור
משתמשים במיצגים חושיים כדי להעצים את הרגש ולגרום לקהל להרגיש חלק מהסיפור.
נפעיל את הקהל פיזית, מנטלית, רגשית ורוחנית.
אנו משתמשים בחוק מש"ל (מכנה משותף, שאלות, לסצנה) כדי ליצור חיבור עמוק יותר.
בנוסף, אנו משתמשים במיקרו הדגמות של ערך (MVD) כדי להעביר מסרים אותנטיים ומשכנעים.
לסיכום
סטוריטלינג הוא כלי עוצמתי להעברת מסרים ולהנחיית קבוצות.
על ידי שימוש בעקרונות וכלים מעולם ה-NLP, אנו יכולים ליצור סיפורים מעוררי השראה ולגעת בליבם של אנשים. בוחרים מסר מדויק, סיפור מתאים ודואגים למבנה ברור. מתארים בפרטי פרטים, מפעילים את הדמיון ויוצרים חיבור רגשי.