בשיעור 3 של הסדנה שלנו במכון משמעות, אנחנו צוללים עמוק לתוך אמנות סיפור הסיפורים,
והיום לומדים איך לבנות סיפור עסקי שיגרום לקהל שלכם להקשיב, להתרגש ולפעול.
8 עקרונות הזהב לסטוריטלינג עוצמתי
בשיעור הזה, אנחנו חושפים 8 עקרונות מפתח שיהפכו כל סיפור לפצצת אנרגיה רגשית ואינטלקטואלית.
אנחנו לא רק מספרים סיפור, אנחנו יוצרים חוויה, משתמשים בשפת גוף, בקול, ובמילים כדי לצייר תמונה חיה במוחם של המאזינים.
איך?
- בחירת סיפור נכון: איך לבחור סיפור שמתאים לקהל, למסר ולמטרה שלנו,
- מחפשים סיפורים בינלאומיים, עם מבנה ברור ודמויות מפתח
- בחירת מסר מדויק: אנחנו מגדירים את המסר המרכזי שאנחנו רוצים להעביר, ומתאימים אותו לקהל היעד,
- משתמשים בשפה בהירה וחדה, ומשאירים מקום לדמיון.
- מבנה הסיפור: אנחנו יוצרים מבנה של התחלה, אמצע וסוף, עם הצגת הגיבור, קונפליקט, מפגש עם מנטור, נקודת שיא וסיום חיובי.
- לתאר ולא רק לספר: יש להשתמש בתיאורים חיים של זמן, מקום, תפאורה, דמויות ולבוש, כדי להפעיל את הדמיון של הקהל.
- פירוט עוצמתי: אנחנו מפרטים כמויות, כסף, אנשים, מיקום וזמן,
- ומשתמשים במיצגים חושיים כדי להעצים את הרגש.
- 4 אנרגיות להפעלה: אנחנו לומדים איך להפעיל את הקהל פיזית, מנטלית, רגשית ורוחנית.
- חוק מש"ל: אנחנו יוצרים מכנה משותף עם הגיבור, שואלים שאלות, ומכניסים את הקהל לסצנה.
- MVD – מיקרו ערך של הצלחה: אנחנו שותלים סיפורי הצלחה אישיים ועסקיים, ומעבירים מסר של ערך אותנטי.
סיכום
סטוריטלינג הוא כלי רב עוצמה להשפעה, שכנוע והנעה לפעולה.
באמצעות 8 העקרונות שלמדנו, אנחנו יכולים ליצור סיפורים עסקיים שיגעו בלב הקהל שלנו, ויובילו אותם להצלחה.